Subaru e-BOXER

 

e-BOXER een echte Subaru

De Subaru XV e-BOXER en de volledig nieuwe Subaru Forester e-BOXER zijn de eerste geëlektrificeerde modellen van het Japanse merk. De nieuwe Forester en XV hebben dezelfde e-BOXER-aandrijflijn, uiteraard ook voorzien van vierwielaandrijving. Beide zijn voorzien van een 150 pk sterke direct ingespoten tweeliter benzinemotor en een in de Lineartronic CVT-versnellingsbak geplaatst elektromotor met een vermogen van 16,7 pk. Voeding van die elektromotor komt van 118,4 Volt sterke batterij. Subaru heeft bewust voor een in-huis ontwikkeld hybridesysteem met Subaru-specifieke eigenschappen gekozen, want ook als hybride, moet een Subaru een echte Subaru blijven. Dat betekent inclusief een uitstekende wegligging, een hoog trekgewicht (1870 kilogram voor de Forester; het hoogste trekgewicht in zijn klasse) en geen concessies als het gaat om laadvolume, gebruiksgemak en veiligheid.

De nieuwe e-BOXER aandrijflijn

De Subaru e-BOXER-aandrijflijn zorgt voor een optimaal samenspel tussen de direct ingespoten 2,0-liter boxermotor en de elektromotor. Er zijn drie rijmodi: Engine driving, EV driving en Motor Assist driving. Tijdens wegrijden vanuit stilstand en bij lage snelheden drijft de elektromotor de auto aan. EV driving zorgt op deze manier voor een stille en emissievrije rijbeleving. Afhankelijk van het model en de laadtoestand van het accupakket is een volledig elektrisch rijbereik tot 1,6 kilometer haalbaar met een maximale snelheid tot 40 km/h. Bij hogere snelheden werken de boxermotor en de elektromotor samen in de rijmodus Motor Assist driving. De aandrijflijn pakt soepel op, reageert lineair en verbruikt minder brandstof. Op hoge snelheid schakelt de e-BOXER-aandrijflijn over naar de rijmodus Engine driving. In deze situatie drijft de 2.0 boxermotor de auto aan terwijl het accupakket wordt opgeladen.

Drie rijmodi

De twee e-BOXER-modellen hebben drie rijmodi: Engine driving, EV driving en Motor Assist driving. Tijdens wegrijden vanuit stilstand en bij lage snelheden drijft de elektromotor de auto aan. Afhankelijk van het model en de laadtoestand van het accupakket is een volledig elektrisch rijbereik tot 1,6 kilometer haalbaar met een maximale snelheid tot 40 km/u. Bij hogere snelheden werken de boxermotor en de elektromotor samen in de rijmodus Motor Assist driving. Op hoge snelheid schakelt de e-BOXER-aandrijflijn over naar de rijmodus Engine driving. In deze situatie drijft de 2.0 boxermotor de auto aan terwijl het accupakket wordt opgeladen.

Lager brandstofverbruik

De e-BOXER-aandrijflijn verlaagt het brandstofverbruik in de stad en tijdens start-stop verkeer. Afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder is een 11% lager brandstofverbruik mogelijk in vergelijking met de uitgaande 2.0 boxerbenzinemotor.

Voorintroductie

De Forester e-BOXER en de Subaru XV e-BOXER staan eind dit jaar bij CiTO Autobedrijf. Voor degenen die serieus belangstelling in de hybridemodellen hebben en nog dit jaar willen rijden (en profiteren van een BPM-voordeel), heeft CiTO voor een beperkt aantal gegadigden een exclusieve voorintroductie. Aanmelden kan via 010-466 25 36 of info@citoautobedrijf.nl maar u kunt natuurlijk ook een bezoek brengen aan onze showroom.

Bekijk hieronder de prijslijst van de e-BOXER:

| Prijslijst Forester e-BOXER | Prijslijst XV e-BOXER
Pin It